Czym są potykacze? Zastosowanie potykaczy reklamowych

 

Mimo dostępu do coraz nowocześniejszych, efektownych rozwiązań wiele przedsiębiorstw nadal sięga po tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej. Jednymi z najbardziej uniwersalnych, efektownych, a przy tym niedrogich urządzeń, pozwalających skutecznie reklamować produkty oraz usługi, są tablice OWZ. Potocznie określane mianem potykaczy, przyciągają wzrok i można ustawić je niemal wszędzie. Jakie są najważniejsze zalety potykacza reklamowego, gdzie można wykorzystać taki nośnik i które rodzaje tablic są najczęściej wybierane przez klientów?

Czym jest potykacz reklamowy?

Choć w branży reklamowej fachowo określa się je jako tablice OWZ (skrót od: otwórz-włóż-zamknij) lub ekspozytory, zdecydowanej większości odbiorców najłatwiej kojarzy się potoczne określenie: potykacz. Mianem tym określamy nośniki w formie dwustronnych, rozkładanych tablic, połączonych ze sobą w górnej części. Klasyczny potykacz reklamowy ustawiony bokiem przypomina literę „A” i to właśnie taki kształt cieszy się największą popularnością w branży, ze względu na swoją funkcjonalność.

Znajdujące się po obu stronach ekspozytora płyty mogą być wykonane z różnych tworzyw: od drewna, poprzez tworzywa sztuczne, aż po różnego rodzaju metale. Na ich powierzchni można umieszczać dowolne informacje plakaty, ogłoszenia czy ulotki, a nawet pisać kredą lub flamastrem. Ze względu na swoją kompaktową budowę oraz możliwość wielokrotnego wykorzystania, potykacze reklamowe na stałe wpisały się w krajobraz polskich miast i małych miejscowości, reklamując przeróżne firmy, produkty oraz usługi.

Potykacze reklamowe – najpopularniejsze rodzaje

Oczywiście rynek oferuje szeroką ofertę ekspozytorów oraz tablic OWZ, odpowiadając na zróżnicowane potrzeby klientów. Z bogatej gamy narzędzi reklamowych można więc wybrać potykacze, które nie tylko pomagają wyeksponować najważniejsze informacje lub poinformują o aktualnych promocjach, ale także, wspierają proces kreowania wizerunku marki. Przykładowo: firma z branży nowych technologii może zainwestować w tablice z innowacyjnych kompozytów, a w przypadku marki dostarczającej ekologiczną żywność, idealnie sprawdzą się ekspozytory z drewna. Najpopularniejsze rodzaje tablic OWZ to:

  • potykacze z tworzywa sztucznego – lekkie, łatwe w montażu, uniwersalne ekspozytory, które umożliwiają estetyczną prezentację istotnych informacji, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku,
  • potykacze z metalu – najczęściej mają konstrukcję aluminiową lub ze stali nierdzewnej. Ich zalety to z pewnością wytrzymałość na warunki atmosferyczne oraz korozję, a także solidne wykonanie, gwarantujące trwałość pomimo wielu lat intensywnego użytkowania,
  • potykacze drewniane – często spotykane przed kawiarniami, restauracjami czy sklepami. Po ich powierzchni można pisać kredą.

Zalety tablic OWZ

Istnieje wiele powodów, dla których firmy tak chętnie sięgają po lekkie, uniwersalne ekspozytory. Jednym z nich jest z pewnością możliwość na tablicach niemal każdego rodzaju i formatu reklamy drukowanej. Potykacze reklamowe produkowane są we wszystkich najpopularniejszych rozmiarach: A1, A2, A3, B1, B2 oraz wielu innych. Większość producentów, poza bogatą ofertą standardowych formatów, przygotowuje również nośniki na indywidualne zamówienie klienta.

Kolejną zaletą tablic ekspozycyjnych jest ich kompaktowa budowa, zdecydowanie ułatwiająca transport, przenoszenie oraz pozwalająca ustawić potykacz reklamowy dosłownie wszędzie. Ekspozytory nie zajmują wiele miejsca, dzięki czemu sprawdza się wszędzie tam, gdzie z różnych przyczyn nie ma możliwości wywieszenia baneru, montażu dużego szyldu czy umieszczenia reklamy billboardowej.

Niewątpliwie kolejnym argumentem za instalacją potykaczy jest ich nowoczesny design, który sprawia, że te nośniki reklamy idealnie wpisują się w przestrzeń miejską. Oprócz terenów przy sklepach lub lokalach gastronomicznych, tablice na plakaty i ulotki często spotkać można m.in. na przystankach autobusowych lub w komunikacji miejskiej.

Na uwagę zasługują również inne walory potykaczy reklamowych, takie jak ich solidna konstrukcja, odporność na zmienne warunki atmosferyczne, ciekawa estetyka czy możliwość podświetlania. Wszystko to sprawia, że tego rodzaju nośniki reklamy od dawna nie są już zarezerwowane wyłącznie dla sklepów czy restauracji, sprawdzając się równie dobrze w bardzo wielu innych miejscach.

Zastosowanie potykaczy reklamowych

Stojaki reklamowe w galeriach handlowych, supermarketach, pubach, barach i lokalach gastronomicznych to widok całkowicie naturalny. Jednak w ostatnich latach gama zastosowań tego typu rozwiązań uległa znacznemu rozszerzeniu. Potencjał tablic OWZ dostrzegli właściciel innych biznesów, m.in. branża turystyczna, salony piękności, stacje paliw oraz wiele innych sektorów gospodarki.

Równie dużą popularnością potykacze reklamowe cieszą się w urzędach, biurach i obiektach publicznych, takich jak placówki opieki zdrowotnej, szkoły czy centra kultury. Lekka, rozkładana tablica z możliwością łatwej wymiany materiałów to świetny sposób na przedstawienie np. wykazu dyżurów lekarskich, aktualnego repertuaru kina czy ważnych dla mieszkańców ogłoszeń urzędowych.

Tablica OWZ – wynajem czy zakup?

Biorąc pod uwagę atrakcyjne ceny tego rodzaju nośników oraz możliwość ich uniwersalnego wykorzystania, zakup potykacza reklamowego będzie znacznie korzystniejszym rozwiązaniem niż jego wypożyczenie. Proponujemy szeroki wybór lekkich, funkcjonalnych i solidnie wykonanych tablic OWZ, które znajdą zastosowanie w każdej branży. Oprócz tradycyjnych konstrukcji stojących, w sprzedaży posiadamy również tablice zatrzaskowe wiszące wraz z niezbędnymi akcesoriami. Zachęcamy do zapoznania się znasza aktualną ofertą.