Gdzie ustawić stojaki na ulotki?

 

W erze cyfrowej ulotki marketingowe są często pomijane. Przez niektórych zostały uznane za przestarzałe i nieskuteczne. Jednak korzystanie z ulotek w celu promowania firmy lub produktu ma wiele zalet. Prawidłowo wykonane ulotki są atrakcyjne wizualnie i zawierają przydatne informacje o firmie lub produkcie.


Zalety ulotek

Stojaki na ulotki mają wiele zalet. Są bardzo popularnym sposobem dla małych i lokalnych firm na promocję ich marki, niezależnie od tego, czy jest to lokalna restauracja, czy firma marketingowa. Koszt, jaki generuje stojak na foldery reklamowe, jest niewielki, a właściwie żaden. Ulotki są znacznie tańsze w produkcji niż inwestowanie w cyfrową strategię marketingową i, jak wspomniano powyżej, nie kosztują dużo, jeśli chodzi o dystrybucję. Ulotki można łatwo zaprojektować za darmo na komputerze, a następnie zlecić do druku. Te metody drukowania nie są drogie, szczególnie jeśli chcesz drukować w dużych ilościach. W przeciwieństwie do marketingu cyfrowego w ulotkach jest mniej ograniczeń liczby słów lub ograniczeń znaków. Jeśli chodzi o ulotki, możesz wypełnić je dowolną ilością informacji w zorganizowanym układzie, który jest również przyjemny wizualnie.

Ulotka może zawierać informacje o reklamowanym produkcie lub firmie, logo firmy, dane kontaktowe, zdjęcia i inne. Idealna ulotka powinna być przyjemna wizualnie, zawierająca obrazy i tekst w czytelnym układzie. Dołączony tekst powinien być na tyle konkretny, że może być wypunktowany nagłówkami, ponieważ powoduje to rozbicie tekstu, ułatwiając czytanie, ale również lepiej wygląda w ulotce. Ulotka musi przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, dlatego musi się wyróżniać. Ulotka, w przeciwieństwie do płatnych reklam, jest przyjemna wizualnie i może mieć różne style, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Podczas procesu projektowania ulotki wielu marketerów dodaje tylko ważne informacje, które są potrzebne, aby potencjalni klienci wiedzieli o firmie lub produkcie. Tekst musi również przyciągać uwagę potencjalnych klientów, dlatego powinien być czytelny


Gdzie stosować ulotki?

Metalowe stojaki na ulotki możemy właściwie zastosować wszędzie. Możesz dystrybuować ulotki w obszarach o wyższym odsetku rynku docelowego. Na przykład, jeśli otwierasz nowy sklep, centrum handlowe czy restauracje, to zastosowanie stojaka na ulotki przed wejściem jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Dobrze wykonany stojak podłogowy to solidny element wyposażenia, który okaże się długotrwałą inwestycją. To przenośne narzędzie reklamowe, które można umieścić tam, gdzie jest najbardziej potrzebne. Popularnym miejscem na stojaki podłogowe jest wejście do sklepu, gdzie mogą przyciągnąć uwagę przechodniów i klientów, którzy właśnie wchodzą do danego sklepu. Jednak postawienie stojaka reklamowego wcale nie musi być ściśle skorelowane z miejscem prowadzenia działalności czy dystrybucji danego produktu. Bardzo dobrym pomysłem jest postawienie stojaków tam, gdzie ludzie „nie mają nic do roboty”. Chodzi tu o wszelkie lokalizacje, gdzie zmuszeni są stać w kolejkach, czekać na dane zdarzenie czy pojazd, czy po prostu spotykają się z innymi ludźmi. Stosując przyciągające wzrok promocje na stojakach podłogowych, wykorzystujesz czas potencjalnych klientów, aby zainteresować ich swoim produktem.

Idealnym miejsce są tutaj oczywiście wystawy czy targi, gdzie użycie stojaka podłogowego jest jednym ze sposobów na zwiększenie zasięgu. Jednak tak samo skuteczne może być umieszczenie stojaka z ulotkami choćby na dworcu kolejowym czy autobusowym lub w pobliżu kina, modnego klubu czy w ich wnętrzach. Wszystko zależy tutaj oczywiście o specyfiki produktu, który sprzedajesz lub usługi, którą chcesz zaproponować. O ile umieszczenie ulotek zapraszających do pobliskiej restauracji na dworcach kolejowych jest wskazane, to promowanie na przykład klubów czy dyskotek mija się z celem. Sama lokalizacja musi bowiem brać pod uwagę specyfikę danego klienta, który pojawia się w danej przestrzeni i dostosować przekaz do jego szczególnych, indywidualnych potrzeb.

Osobnym zabiegiem jest transferowanie stojaków z ulotkami i zmiana ich lokalizacji ze względu na „opatrzenie się” przekazu. Istnieją bowiem lokalizacje takie jak – biura, siedziby firm, instytucji, gdzie pula potencjalnych klientów jest zamknięta. Nie możemy tam liczyć na nieustanne zainteresowanie naszą ofertą. Po pewnym czasie mówiąc wprost – każdy widział już naszą ulotkę, co oznacza, że przekaz staję się nieskuteczny. W takim przypadku należy albo zainteresować odbiorcę innym przekazem, albo zmienić miejsce ustawienia stojaka z ulotkami.