Potykacze - czyli prosty sposób na tanią i kreatywną reklamę

 

Reklama rządzi się własnymi prawami. Coraz więcej firm, a zwłaszcza specjalistów ds. marketingu ucieka się do korzystania z narzędzi reklamy internetowej. To fakt, że wzrastająca liczba użytkowników internetu powoduje, że to właśnie w świecie wirtualnym najłatwiej o pozyskanie klienta, ale nie we wszystkich branżach. Czasem warto sięgnąć po klasyczne formy reklamowe i wykorzystać je w nowoczesny, kreatywny sposób. Takim instrumentem reklamy może być nawet potykacz. Czym on jest i jak może go wykorzystać przedsiębiorca w kreowaniu swojej kampanii promocyjnej?


Czym jest potykacz?

Mianem potykacza można nazwać tablicę reklamową, którą ustawia się np. przed wejściem do lokalu gastronomicznego, sklepu czy punktu usługowego. Spotykane są potykacze jednostronne, gdzie tylko z jednej strony jest tablica, na której można pisać lub umieścić stosowną reklamę, jak i potykacze dwustronne, o większej powierzchni reklamowej. Potykacze reklamowe można przyrównać do stojaków, które przystosowane są do prezentacji wszelkiego rodzaju ulotek, plakatów czy haseł reklamowych lub do pokazywania w przestrzeni publicznej czołowych elementów swojej oferty. Są zarówno potykacze drewniane, np. z tablicowym elementem, na którym można pisać kredą, jak i potykacze aluminiowe, jedno lub dwustronne, dające możliwość skutecznego prezentowania wielu materiałów reklamowych. Oba są często wykorzystywaną formą reklamową.

Gdzie stosowane są potykacze?

Najczęściej potykacze wykorzystywane są przez szeroko rozumiane lokale gastronomiczne - puby, bary, dyskoteki, cukiernie, kawiarnie czy restauracje. Są tanim sposobem na reklamę i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Ciekawe, kreatywne, a często i wywołujące salwy śmiechu hasła na potykaczach i tablicach kredytowych często są elementem, który skłania do skorzystania z usług danej restauracji. Już sam fakt, że potykacz przyciąga uwagę klienta, głównie dlatego, że po prostu stoi mu na drodze, którą idzie, sprawia, że można wykorzystać go do celów reklamowych. Często oprócz potykaczy restauracje wykorzystują tablice OWZ, czyli tablice w systemie Otwórz, Włóż, Zamknij. Na takich postumentach umieścić można na przykład kartę dań restauracji, wraz z menu promocyjnym, dzięki czemu klient od razu wie, co może zjeść w danym lokalu i ile zapłaci za posiłek.