Stojaki reklamowe – czyli jak wyeksponować reklamę outdoor?

 

Chociaż marketing cyfrowy jest dziś bardzo popularnym sposobem docierania z firmową ofertą do klientów, to jednak w wielu branżach nadal wysoką efektywnością wyróżniają się tradycyjne metody reklamy zewnętrznej. To idealne rozwiązanie dla działalności, promującej swoje produkty lub usługi w określonej lokalizacji. Na rynku znajdziemy kilka sprawdzonych rozwiązań, za pomocą których można realizować działania reklamowe w outdoorze. Jednym z nich są stojaki informacyjne A4 oraz A3 oraz w innych formatach: A1, B1, B2, A2.

Stojak reklamowy A4 – dlaczego warto?

W obecnych czasach reklama jest bardzo ważnym elementem marketingowym. Jej zadaniem jest dotarcie do największej liczby odbiorców, a także skupienie uwagi konsumenta na konkretnym produkcie, usłudze lub wydarzeniu. Reklama outdoorowa, jak sama nazwa wskazuje, obejmuje wszelkie promocje, które są realizowane na zewnątrz, choć może dotyczyć również elementów prezentowanych wewnątrz budynków. Obejmuje kampanie prowadzone za pomocą billboardów, plakatów, bannerów czy właśnie wspomnianych stojaków informacyjnych.

Wśród najważniejszych zalet reklamy zewnętrznej możemy wymienić m.in. efektywne przyciąganie uwagi. W przeciwieństwie do reklam radiowych lub telewizyjnych, odbiorcy nie mogą po prostu zmienić kanału. Konsument nie ma kontroli nad tym, czy zobaczy daną reklamę, czy nie – czasami po prostu „wpada” na nią, przechodząc obok i koncentruje na materiale swoją uwagę.

Dużym plusem takiego rozwiązania jak np. stojak reklamowy A3, jest także silne ukierunkowanie na określonych konsumentów, zwłaszcza pod względem lokalizacji. Dlatego tak często promocje w outdoorze dotyczą biznesów stacjonarnych. Reklamy są umieszczane w określonych lokalizacjach, wybranych w taki sposób, aby dotrzeć do największej grupy potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia są również kwestie kosztów. Stojaki informacyjne A3 lub A4 można dopasować niemal do każdego budżetu reklamowego. To rozwiązanie niedrogie w realizacji, które efektywnie służy przez długi czas. Stojak reklamowy A3 wykorzystuje się wielokrotnie, zmieniając jedynie umieszczany w nim materiał.

Jak stosować stojaki informacyjne A4 w reklamie zewnętrznej?

Rozwiązanie, takie jak stojak reklamowy A4 lub A3, znakomicie sprawdza się np. w przypadku reklamy menu restauracji. W wielu Polskich miastach można przed wejściem do lokalu zobaczyć tego typu standy, prezentujące przygotowywane dania, cennik i oferowane promocje. W podobnym celu stojaki informacyjne A3 mogą wykorzystywać również inne firmy, np. salony piękności, salony samochodowe, sanatoria, szpitale, punkty szczepień, piekarnie czy kawiarnie.

Ponadto stojaki są często wykorzystywane w teatrach, bibliotekach, domach kultury i kinach. Pełnią wtedy rolę informatora, prezentującego dane o określonym wydarzeniu bądź repertuarze danej placówki. Co istotne, nowoczesne standy można wykorzystywać zarówno wewnątrz budynków, jak i na zewnątrz. Są one wykonane z trwałych materiałów, a przygotowana broszura jest odpowiednio zabezpieczona. Ze względu na szeroki wybór, stojaki łatwo dopasować do lokalizacji oraz charakteru firmy.